مطالعه موردی MOZ : فاکتورهای مهم در رنکینگ گوگل (2015 )

همانطور که می دانید هر چند مدت یکبار، گوگل روش رتبه دهی به سایت ها و الگوریتم هایش را تغییر می دهد. بنابراین لازم است که دستیاران سئو  با این مقوله آشنا باشند تا بتوانند دقیقا به طور موازی با گوگل، و تغییرات آن، پیش بروند. در تحقیقاتی که اخیرا MOZ روی المان های مهم در افزایش رنک در گوگل داشته است، به نتایجی دست یافته که آرتا آن ها را تایید می کند و با شما در میان می گذارد. در این مطالعه بر روی 15000 داده، بررسی هایی صورت گرفته که این جامعه آماری بالا نشان از صحت نتیجه دارد. MOZ برای اینکه بتواند همه ی المان های یک صفحه سایت را برای افزایش رنک، مورد بررسی قرار دهد، با یک بررسی کامل، برای یک صفحه 170 آیتم موثر در سئو، تعریف کرده و بعد از تحقیقات تنها به چند گزینه ی مهم و موثر در سئو و افزایش رتبه گوگل دست یافته که واقعا انگشت شمارند اما به راحتی می توان با استفاده از آن ها سایت را ارتقا داد. از جمله المان هایی که برای بررسی مد نظر قرار گرفته، می توان به کلمات کلیدی، سرعت لود سایت، لینک های داخلی، ساختار لینک، Anchor text و ... اشاره داشت.

 علاوه بر این، MOZ از 150 متخصص سئو، نیز نظر سنجی هایی انجام داده، که در ادامه نظرات ایشان نیز آورده شده است. بنابراین توصیه آرتامارکتینگ به شما این است که این المان ها را یادداشت کنید و جدی بگیرید.

 اولین چیزی که MOZ به آن معترف است، ساختار لینک ها، و بکار بردن لینک در محتوا بوده است. وجود لینک های مناسب، و حاوی کلمات کلیدی، می تواند نقش اساسی در افزایش رتبه داشته باشد.

رابطه ی ضعیف بین رنک بندی و کلمات کلیدی بکار برده شده در صفحه ی مطلب! در این بخش به این اشاره نشده است، که منظور از استفاده از کلمات کلیدی، برای محتوا بوده یا تعریف کلمات کلیدی اختصاصی برای صفحه!

استفاده از HTTPS و کاهش رنکینگ در گوگل

ارتباط ضعیف نوع دامنه به رتبه بندی های گوگل. برای مثال استفاده از دامنه ی .ORG و .IR تفاوت چندانی ندارند

ارتباط بسیار بالای رنک سایت با anchor هایی که  لینک آن ها به یک دامنه اشاره می کنند.

ارتباط بالای رنک سایت با میزان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی ( علی الخصوص گوگل پلاس ). از دیگر شبکه هایی که نقش اساسی در افزایش رنک دارد، توییتر است که با دانستن دانش Retweet یا توییت مجدد در شبکه ی توییتر می توانید رتبه ی خود را در گوگل افزایش دهید. 

عمر دامنه ( نه عمر سایت ) در رنکینگ نقش بسیار مثبتی دارد. زمانی که یک دامنه را ثبت می کنید، از آن روز تا هر وقت که دامنه اعتبار داشته باشد، عمر دامنه محسوب می شود.

Bounce Rate​ پایین، صفحات پر بازدید و صفحاتی که مدت زمان بیشتری کاربران را درگیر خود کرده اند از جمله ایتم هایی هستند که موجب می شوند سایت در گوگل از رتبه ی بالاتری برخوردار باشند. یکی از روش ها برای کاهش Bounce Rate نوشتن درست و دقیق و اصولی توضیحات متا است. دانش نوشتن متاتگ های موثر به سبک 2015  را از این لینک بیاموزید.

مهم ترین نتایجی که moz  از نظر سنجی ها بدست آورده است شامل موارد زیر می شود:

بعد از کلمات کلیدی و محتوای خوب، ساختار لینک ها از مهم ترین المان های افزایش رنک در گوگل است. برای نوشتن محتوای خوب این روزها باید به سمت داستان پردازی روی آورید، اهمیت داستان پردازی در متن و کشفیات من تجربه ی جالبی بود که می تواند به شما در این امر کمک کند. علاوه بر این اگر به دنبال روش های نوشتن عناوین جذاب و کاربر پسند هستید انواع عنوان های جذاب برای پست وبلاگ ( High click rate ) می تواند الهام بخش شما باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و متن اصلی یکی از بهترین راه ها برای افزایش رنک در گوگل است.

استفاده از تصاویر به خودی خود، نقش اساسی در سئو ندارد اما اگر به صورت بهینه بکار گرفته شود، مانع از کاهش رنک می شود.

در مورد محتوا، مطالب جدید و طولانی یکی دیگر از چیزهایی است که در رتبه ی بالا موثر است

پیشنهادات آرتا :

اولین چیزی که در حال حاضر باید به آن فکر کنید، به طور کلی سئوی داخلی سایت شماست. با توجه به این تحقیق باید روش ساختن لینک های مناسب را بدانید. همچنین به محتوا و عناصر مهم آن نیز توجه داشته باشید و از شبکه های اجتماعی نظیر، گوگل پلاس غافل نشوید.

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-91028610
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها