10 دستورالعمل ویژه در بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث بهبود خارق العاده بازاریابی اینترنتی و جایگاه مخاطبانتان شود بنابراین آشنایی با قوانین شرکت در شبکه های اجتماعی به منظور استفاده از مخاطبین بسیار ضروری است

درک اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بسیار مهم است.  برای به حداکثر رساندن کیفیت، افزایش نقاط ورود (Entry Point) آنلاین ، تبعیت از این ۱۰ قانون، که توسط متخصصین بازاریابی اینترنتی و همچنین افراد موفق وضع شده است الزامی است.

قانون شنیدن

در پروسه ی موفقیت در بازاریابی آنلاین، گوش کردن مهمترین عنصر است. شما باید بتوانیدمحتوای تولید شده توسط مخاطبانتان را بخوانید و در بحث‌هایشان شرکت کنید تا بفهمید چه چیزی برایشان بیش‌تر مهم است. تنها با شناخت مخاطب و نیازهایش می توانید به راحتی با تولید محتوای عالی و متناسب آن ها، آنان را به سمت خود بکشید.

 

قانون تمرکز

اگر در یک حوزه، متخصص باشید بهتر می توانید یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و  بازاریابی محتوای متمرکز، که قصد ایجاد یک برند برتر را دارد و شانس موفقیت بالایی دارد ، ایجاد کنید.

 

قانون کیفیت

همیشه کیفیت مهم‌تر از کمیت است. اگر ۱۰۰۰ نفر مخاطب فعال داشته باشید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند، بسیار بهتر از داشتن ۱۰۰۰۰ مخاطبی است که بعد از اولین ارتباط، شما را از یاد ببرند. بنابراین باید به فکر افزایش کیفیت باشید تا بتوانید مخاطبین خود را برای همیشه درگیر و وفادار برند خود کنید.

 

قانون صبر

موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی زمان زیادی می طلبد. شاید بتوانید در زمان کوتاهی به مقصدتان برسید، اما بعد از آن برای دست‌یابی به نتایج بهتر ، باید مسیر طولانی تری را بپیمایید.

قانون ترکیب

اگر شما محتوای باکیفیت و مناسب تولید کنید مخاطبانتان مطالب شما را با مخاطبان خودشان در توییتر، فیس‌بوک، لینکدین به اشتراک می گذارند.این اشتراک‌گذاری‌ها باعث ایجاد نقاط ورود جدیدی برای موتورهای جستجو از قبیل گوگل شده و سبب یافته شدن  راحت تر شما خواهند شد.

 

قانون اثرگذاری

افراد اثرگذار آنلاین در حوزه‌ی کسب‌و‌کارتان را شناسایی کنید چون این افراد احتمالا  در آینده به محصولاتتان علاقمند خواهند شد،  اگر آنها ، شما را به عنوان یک منبع  معتبر اطلاعات بدانند، شما را با مخاطبانشان به اشتراک می گذارند که باعث می شود شما و ‌کارتان با شمار زیادی از مخاطبان باکیفیت جدید روبه‌رو شوید.

 

قانون ارزش

معرفی و ارائه‌ی مستقیم محصول مخاطب را دلزده می کند. شما از قدرت بازاریابی محتوا استفاده کنید که این یعنی  بیشتر محتوای باکیفیت  تولید کنید و روابطتان با افراد تاثیرگذار را گسترش دهید تا به مرور زمان نقش بازاریاب را برایتان ایفا کنند.

 

قانون قدردانی کردن

همانند دنیای واقعی دردنیای مجازی هم با مخاطبانتان در ارتباط باشید و برای برقراری و تداوم این رابطه از بودنشان قدردانی کنید. بهترین روش این است که به دلیل مشخص، از افراد در پیج اختصاصی خود قدر دانی کنید.

قانون دسترسی  و حضور مداوم

بعد از انتشار مطالب‌تان، از دسترس خارج نشوید؛ و  بطور مداوم در دسترس مخاطبانتان باشید. یعنی شما بایدهمیشه در حال تولید محتوای تازه و بدیع باشید گاهی فالوورهای آنلاین می توانند بی‌وفا و دمدمی‌ باشند. اگر شما مدتی حضور نداشته باشید، دیگر تمایلی به دنبال کردن شما ندارند.

 

قانون مقابله به‌مثل

تنها زمانی دیگران تمام مطالبتان را می خوانند یا درباره اش صحبت می کنند و یا آن را به اشتراک میگذارند، که شما هم همین کارها را در قبالشان انجام دهید. پس بیشتر وقتتان را به اشتراک‌گذاری و صحبت در مورد مطالب دیگران می گذرانید. البته فراموش نکنید که بکار بردن این روش، برای رقبا برایتان بسیار گران تمام می شود و برای برند و توسعه ی کسب و کارتان نتیجه ی عکس خواهد داشت. بنابراین همینقدر که مخاطبین خود را شناسایی می کنید روی رقبایتان هم شناخت ایجاد کنید.

 

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-91028610
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها