روش های استفاده از واتس اپ توسط تیم های بزرگ بازاریابی اینترنتی

توسعه دهندگان اپلکیکیشن به خوبی می دانند که انسان ها در زندگی خود نیاز به ارتباطات دارند و نرم افزارهای ارتباطی یکی از بهترین راه ها برای توسعه ی ارتباطات انسان هاست از این روست که هر روز شاهد افزایش نرم افزارهای ارتباطی با ویژگی های خاص در مارکت های اپلکیشن ها هستیم. یکی از بهترین نرم افزارهایی که تا کنون از استقبال خوبی روبرو شده است واتس اپ بوده که طبق آمار و گزارشات، تعداد کاربران واتس اپ از 200 میلیون کاربر در سال 2013 به تعداد 600 میلیون در سال 2014 رسیده است. این نرم افزار دارای امکانات مناسبی برای به اشتراک گذاری صوت و تصویر و فیلم و حتی ضبط صداست. از نظر حریم خصوصی و شخصی سازی نیز این نرم افزار تا کنون خوب عمل کرده که این موجب شده به لیست نرم افزارهای محبوب اضافه شود.

در کنار این بیشتر فروشندگان و اهالی کسب و کار و حتی بازاریابان همه به دنبال راه هایی هستند که بتوانند از واتس اپ برای افزایش فروش و بازاریابی خود استفاده کنند.

بسیاری از کسب و کار ها و حتی سایت های تجاری نظیر Jumia از نرم افزار های ارتباطی برای برقراری ارتباط با مشتری های خود استفاده می کنند. این فروشگاه های اینترنتی، از آخرین رویداد ها، آفر ها و محصولات خود را برای خریداران و مشتریان خود ارسال می کنند. برای نمونه در برزیل، کسب و کارهای ریز و کوچک سعی از نرم افزار واتس اپ برای برقراری ارتباط با مشتری ها و توسعه ی فروش خود استفاده می کنند. در هند حدود 70 میلیون کاربر واتس اپ وجود دارد که با این رقم می توان گفت یک دهم کاربران واتس اپ فقط در هند هستند.

در این جا راه هایی برای تعامل تجاری با مشتریان از طریق واتس اپ ارائه شده است:

استفاده از واتس اپ برای بررسی های بازاریابی

واتس اپ به شما امکان می دهد که از مشتریانتان در مورد محصولات، پیشنهادات و خدمات خود نظر سنجی کنید و به بهبود کسب و کار خود کمک کنید. دریافت فیدبک ها از مشتریان همیشه بهترین راه برای افزایش کیفیت و توسعه محصولات و در نتیجه توسعه فروش است.

تبلیغات در واتس اپ

شما می توانید از طریق واتس اپ، پیشنهاد آخرین مخصولات خود را برای کاربرانتان ارسال کنید. اگر از تصویر و فیلم های مرتبط برای کاربرانتان استفاده کنید و سعی در متقاعد سازی آن ها با جنبه ی بهبود زندگی شان داشته باشید،به آن ها القا خواهد شد که برای شما اهمیت دارند و این می تواند نقش اساسی در توسعه ی کسب و کار تان داشته باشد.

استفادع از واتس اپ برای پشتیبانی از خدمات برای مشتریان

استفاده از واتس اپ برای پشتیبانی از کاربران در واقع شبیه به اس ام اس است که البته کمی، کاراتر است. شما می توانید نیازهای مشتریان را با صوت و تصویر و عکس پاسخگو باشید و مشکلات آن ها را حل کنید. عموما دریافت و پاسخ دهی به پیام ها در واتس اپ هم بسیار راحت تر از sms است.

استفاده از واتس اپ برای سازمان یا شرکت

وقتی شما با تیم خود در یک گروه واتس اپ برای انجام امور تبلیغاتی، مشورت ها و حتی اظهار نظر و انتقادات جمع بشوید، می توانید بازدهی بیشتری بخاطر مشورت ها داشته باشید و در هر نقطه ای که باشید مشکلات را با هم حل کنید و در توسعه کسب خود پیشتاز شوید.

 

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-47620510
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها