بیشتر کاربران اینترنتی زمانی که می خواهند چیزی سرچ کنند زیاد توجهی به موتور های جستجو از نظر فنی ندارند اما وقتی که بحث بر سر رتبه ی سایت و افزایش رتبه می شود، سئوکاران و افرادی که در بازاریابی اینترنتی دستی دارند، سریعا واکنش نشان داده و موتورها را واکاوی کرده و هر کس نظر خود را ارائه می دهند. اولین چیزی که به نظر دستیاران سئو مهم می آید، اوصول کاربری گوگل است اما یک موتور جستجوی دیگر به نام بینگ نیز وجود دارد که ابتدای امر گوگل ان را زیاد جدی نگرفت اما الان در حال رقابت با گوگل است. البته این رقابت ها بیشتر برای گوگل نیز سازنده بوده جرا که سعی در تغییر الکوریتم ها و کیفیت بهتر مخصوولاتش دارد تا کاربرانش را حفظ کند.
موتور جستجوی بینگ، محصولی از مایکروسافت است اما استراتژی هایش با شرکت بزرگی مثل گوگل فرق دارد تا جایی که گاهی درست در مقابل هم می ایستند. در بررسی برند شدن گوگل در مقاله ای با عنوان روش های اصولی برند شدن گوگل یاد آور شدیم که سادگی صفحه جستجوی گوگل موجب ماندگاری آن شده است اما اگر بخواهید بینگ را برای جستجو انتخاب کنید، باید کمی به تماشای بکگراندهایش بنشینید، که برای بسیاری از کاربران خوشایند است. البته بعد از جستجو این صفحه گرافیکی حذف شده و با صفحه ی سفیدی مشابه نتایج گوگل روبرو می شوید که البته 100 درصد هم شبیه به گوگل نیست.
یکی از مهم ترین علت هایی که بینگ را به موتور جستجوی دوست داشتنی سئو کاران تبدیل کرده این است که الگوریتم های بینگ به شدت الگوریتم های گوگل بی رحمانه نیستند. کاربران به هر حال چه در بینگ جستجو کنند و چه در گوگل به اطلاعات خود دست پیدا می کنند اما روش دست یابی به اطلاعات و کارکرد الگوریتم ها چیزی است که ذهن سئوکاران را به خود مشغول کرده است.
موتورجستجوی بینگ در طول سال های اخیر از نظر جذب کاربران رتبه ی مناسب و قابل توجهی داشته به طوری که از سال 2012 تا کنون حدود 7 درصد در جذب کاربران رشد داشته که این نشان از موفقیت بینگ بوده است. فراموش نکنید که گوگل به عنوان رقیب بینگ توانسته با سرویس هایش در ذهن مخاطبان بماند اما این بیانگر این نیست که می تواند به عنوان یک سد دائم برای بینگ باشد.