به مقاله ی امروز لایوگالری خوش آمدید!
چرا برخی صفحات شبکه های مجازی تعداد فالوورهای نجومی دارند و ریزش آنها بسیار کم است حال آنکه برخی دیگر با تلاش بیشتر بازهم از آنها عقب تر هستند؟ چه روش هایی را می توان برای افزایش رایگان فالوورهای واقعی اینستاگرام استفاده کرد؟ برای یافتن پاسخ سوالات مطرح شده در ادامه 11 روش رایگان برای افزایش فالوورهای واقعی اینستاگرام را برای شما آورده ایم. در ادامه با ما همراه باشید...
اینستاگرام طی یک دوره عملکرد موفق توانست به سرعت ذهنیت غلط افراد را در خصوص خود تغییر دهد. در ابتدای ورود اینستاگرام تصوری که از این نرم افزار وجود داشت یک اپلیکیشن جذاب برای کودکان بود اما این نرم افزار به سرعت خود را تبدیل به یک ابزار کاربردی و مفید جهت بازاریابی محتوایی، فروش، شبکه سازی و جذب مخاطب برای افراد و برندها کرد. در حال حاضر اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیاست، این نرم افزار بیش از 200 میلیون کاربر فعال در ماه دارد، این کاربران در هر روز 60 میلیون تصویر را به اشتراک می گذارند و 1.6 میلیارد لایک را دریافت میکنند.
اما دلیل این محبوبیت چیست؟
تحقیقات اخیر نشان میدهد که نرخ تعامل (میزان تعاملات کاربران در زیر یک پست (چه از طریق لایک و چه از طریق کامنت)) برای برندها در بیشتر شبکه های اجتماعی چیزی حدود 0.1 درصد است اما اینستاگرام این آمار را به طور شگفت انگیزی تغییر می دهد، تحقیقات کمپانی Forrester در سال 2014 نشان داد که نرخ تعاملات اینستاگرام تقریبا 58 برابر بیشتر از فیسبوک است.
آماری که در تصویر بالا نمایش داده شده است تنها یک نرخ میانگین یا متوسط است، اما ما نمی خواهیم شما طبق میانگین پیش بروید!! هیچ گاه در بازاریابی آنلاین متوسط بودن را نهایت آرزو و هدف خود قرار ندهید.
مطمئنا 58 درصد نرخ تعامل بیشتر اینستاگرام بسیار بهتر از فیسبوک است، اما شما می توانید بسیار بهتر از این آمار و ارقام در اینستاگرام فعالیت کنید. مهم نیست که شما یک برند بزرگ هستید و یا یک فرد که به دنبال شهرت در اینستاگرام است، ما نمی خواهیم شما یک فرد معمولی باشید، ما میخواهیم شما همچون ستاره بدرخشید و یک شخصیت منحصر به فرد در فضای این شبکه ی اجتماعی باشید.
شخصیت شما بایستی جادویی، تک، خاص و جایگاه بسیار بالاتری به نسبت دیگران داشته باشد و شما می توانید این موقعیت را با به کارگیری 11 نکته ی زیر در استراتژی های اجتماعی خود بدست آورید.
نکات زیر به شما ایده های شگفت انگیزی در خصوص نگارش کپشن و هشتگ برای پست ها، توضیحات پروفایل کاربری و نیز تصاویر و ویدئوهایی که می توانید پست کنید و از طریق آنها تعداد فالوورهای خود و میزان تعامل آنها را با پست های خود افزایش دهید، می دهد.
1- هشتگ اختصاصی خود را ترویج دهید
این موضوع که شما یک هشتگ اختصاصی نظیر #joesgarage برای کمپانی خود ایجاد کنید، بسیار ایده ی خوب و کارآمدی است اما چه کسی به غیر از شما از این هشتگ اطلاع دارد؟ کاربران شما چطور خواهند فهمید که در زمان پست محتوایی در رابطه با شما بایستی از این هشتگ استفاده کنند؟
مطمئنا شما بایستی این هشتگ را در پروفایل خود درج کنید، اما بصورت آفلاین نیز بایستی یکسری کارها را انجام دهید به عنوان مثال شما بایستی در قبض های خود به مشتری، در کارت های ویزیت خود، تبلیغات چاپی و هرآنچه که به دست مخاطب خود می رسانید از این هشتگ استفاده کنید.
اگر نحوه ی فعالیت شما به گونه ای است که در رادیو و تلویزیون هم حضور دارید، از طریق این رسانه ها بطور مستقیم از کاربران تان بخواهید که از این هشتگ در پست های مربوط به شما استفاده کنند.
در واقع شما بایستی هم بصورت آنلاین و هم بصورت آفلاین فعالیت خود را انجام دهید، در پروفایل های شبکه های اجتماعی خود، در وب سایت و ایمیل های خود از این هشتگ ها استفاده کنید.
فقط به امید و آرزوی آنکه مردم هشتگ مرا ببینند ننشینید!! دست به کار شوید و دست از تخیل و رویاپردازی بردارید.
2. هشتگ های خلاقانه ایجاد کنید.
بطور حتم زمانی که می خواهید برای پست های خود کپشن بنویسید، به بیش از یک کلمه بایستی فکر کنید و در واقع باید سعی کنید متن جذابی را درج کنید. اما شما می توانید در میان محتوای کپشن خود از هشتگ ها استفاده کنید. سعی کنید از هشتگ های جذاب، خنده دار، خاص و عجیب و غریب استفاده کنید و به هیچ وجه از هشتگ های خسته کننده استفاده نکنید. یک نمونه ی خوب در نگارش کپشن های این چنینی صفحه ی کمپانی WeWork است که تصویر یک نمونه از پست های آنها را در زیر می بینید.
3. در میان سیل عظیمی از افراد رسوخ کنید.
برای هریک از پست های خود از تعدادی هشتگ جنرال و عمومی استفاده کنید، به عنوان مثال اگر زمینه ی فعالیت شما در خصوص نجاری است می توانید از هشتگ #woodworking استفاده کنید، این هشتگ یک هشتگ عمومی و بسیاری از افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند از آن استفاده خواهند کرد.
استفاده از هشتگ های اختصاصی شبیه به استفاده از کلمات کلیدی طولانی عمل خواهند کرد و به شما کمک می کنند تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید اما استفاده از هشتگ های عمومی مثل #tbt, #photooftheday و#instagood و یا حتی fun# باعث می شوند تا پست های شما در معرض دید تعداد بیشتری از افراد قرار گیرند.
نتیجه: شما در نگارش هشتگ در پست های خود به هردو نوع هشتگ اختصاصی و عمومی احتیاج خواهید داشت.
4. بیشترین استفاده را از لینک های قابل درج در BIO (قسمت بیوگرافی) پروفایل خود ببرید.
لینک های قابل درج در بیو پروفایل اینستاگرام یکی از ارزشمندترین دارایی های شما هستند. هرگز هرگز هرگز از آن تنها برای لینک دادن به سایت خود استفاده نکنید. حداقل دوبار در هفته آن را تغییر دهید و لینک محتواهای ارزشمند خود را در آن درج کنید و از این طریق ترافیک و سایت خود را افزایش دهید.
5. در کپشن شرح حال بنویسید.
گاهی تصاویری وجود دارند که ارزش صدها کلمه را دارند. صفحه ی National Geographic یکی از صفحات بسیار خوب در این زمینه است. نویسنده با انتشار هر پست یک شرح حال جذاب برای آن پست درج می کند و از این طریق سبب مشارکت و تعامل بیشتر افرادر در زیر آن پست و نیز اشتراک گذاری و انتشار بیشتر آن پست می شود. در زمانی که بسیاری از برندهای دیگر بطور کاملا سنتی در حال فعالیت هستند، National Geographic به سرعت در فضای دیجیتال رشد کرده و در حال حاضر با بیش از 50 میلیون فالوور تبدیل به یکی از برترین برندها در اینستاگرام شده است.
همانند دیگر پیشنهادات ذکر شده، این مورد نیز نیاز به تلاش و تجربه ی فراوان دارد، در واقع شما بایستی سعی کنید تا از این ایده به گونه ای کارآمد و خلاقانه در استراتژی های خود استفاده کنید.
نترسید!! اگر این ایده در نظرتان عجیب و غیر معمول است. بکارگیری این ایده نیاز به صرف زمان و تلاش دارد. به مرور زمان و با کسب تجربه با نحوه ی نگارش آن آشنایی پیدا خواهید کرد.
6. اینفلوئنسرهایی را که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند، بیابید.
سعی کنید صفحات تمام اینفلوئنسرهایی (افراد مشهوری که می توانند مخاطبان شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند) را که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند، بیابید و در تنظیمات نوتیفیکیشن ها، آپشن "Turn On Post Notifications" را برای آنها فعال کنید تا هرزمان که آنها پست جدیدی را درج می کنند شما بلافاصله متوجه شوید، با آنها ارتباطی اصلی و با قاعده برقرار کنید و به مرور تبدیل به یکی از افراد و برندهای مورد علاقه ی آنها شوید.
7. تصاویری را که در آنها تگ شده اید و مناسب برند شما نیستند، حذف کنید.
سعی کنید تنها پست های با کیفیت و عالی که دیگران در رابطه با شما منتشر می کنند در صفحه ی اینستاگرام شما نمایش داده شود و برخی پست های بی کیفیت و نامرتبط را حذف کنید. برای این کار نیازی ندارید که تمام تصاویری را که در آنها تگ شده اید حذف کنید، کافی است گزینه ی "Edit Tags" را انتخاب کنید، پست های که را که می خواهید حذف شوند انتخاب کنید و گزینه ی "Hide from Profile" را انتخاب کنید.
8. قبل از نمایش تصاویری که در آنها تگ می شوید، نمایش یا عدم نمایش آن را کنترل کنید.
خوشبختانه اینستاگرام امکانی را در این زمینه تعبیه نموده است که شما می توانید با انجام تنظیمات در حساب کاربری خود نمایش پست هایی را که در آن تگ می شوید کنترل کنید و اجازه ی نمایش آنها را قبل از تایید خود شما در پروفایل کاربری تان ندهید. برای انجام این تنظیمات می توانید به ترتیب به منوهای "Options"، "Photos of You" و "Add Manually" بروید.
یکی از سوالات ذهنی ما این است که واقعا چرا برخی از کمپانی ها این مورد را انجام نمی دهند در صورتی که می تواند عواقب شرم آوری پیش آورد؟؟!!!! متاسفانه تا کنون به نتیجه ای نرسیده ایم اما شما حتما این مورد را انجام دهید.
9. از یک استایل خاص در صفحه ی اینستاگرام خود استفاده کنید.
می توان گفت ویژگی تمایل به دیده شدن در سرشت تمام انسان ها نهفته است، این خصوصیت در رابطه با صفحات اینستاگرام نیز صدق می کند!! برای نمونه سری به صفحه ی پیج برند نوشیدنی معروف هندی Frooti بزنید. این برند یک استایل ویژه و خاص را برای تمام پست های خود مشخص کرده است و با این کار هرزمان کاربری پستی با این استایل را مشاهده می کند به سرعت متوجه می شود که این پست متعلق به برند Frooti است.
10. پست های که در محیط مورد نظر شما ایجاد شده اند را دنبال کنید.
سعی کنید تمام پست هایی را که در محل های مورد نظر شما رخ می دهند (به عنوان مثال شهر محل فعالیت شما، مکانی که در آن تبلیغات انجام می دهید و یا حتی مکانی که در آن یک رویداد خاص مثل سمینار برپا کرده اید) را دنبال کنید. برای این کار به قسمت search بروید، تب Places را انتخاب کنید و سپس نام مکانی را که مد نظر دارید، درج کنید.
11. از CTA استفاده کنید.
اینستاگرام نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی یک پلت فرم مکالمه ای است در نتیجه شما می توانید از طریق ایجاد CTA در آن به کاربران تان اعلان کنید که تمایل دارید با پست های شما چکاری انجام دهند. اگر هنوز نمی دانید که چه توقعی از کاربران تان در مقابل پست هایتان دارید، سریعا دست بکار شوید و با تجزیه و تحلیل و بکارگیری ابزارهای قدرتمند این موضوع را درک کنید. سعی کنید روشی جذاب و محرک برای تحریک مخاطبان تان در اشتراک گذاری پست هایتان بیابید.
خلاصه ی 11 روش افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
1. هشتگ اختصاصی خود را از طریق وب سایت تان، ارسال ایمیل به کاربران و دیگر حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی دیگر ترویج دهید.
2. هشتگ های خلاقانه ایجاد کنید. هشتگ های بامزه، جالب، جذاب، عجیب و غریب یا حتی عصبانی ایجاد کنید اما هرگز خسته کننده نباشید.
3. هشتگ های مرتبط با کسب و کار خود را دنبال کنید. درمکالمات پست های آنها شرکت کنید و از این طریق در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرید.
4. در قسمت BIO پروفایل خود لینک جدیدترین یا پرمخاطب ترین محتواهای خود را قرار دهید.
5. کپشن های داستانی بنویسید. داستان سرایی در کپشن سبب تعامل و اشتراک گذاری بیشتر پست ها می شود.
6. با اینفلوئنسرهای موجود در حوزه ی فعالیت خود ارتباط برقرار کنید و سعی کنید تبدیل به یکی از افراد یا برندهای مورد علاقه ی آنها شوید.
7. تصاویری که در آنها تگ می شوید و مناسب نیستند را پاک کنید.
8. حساب کاربری خود را به گونه ای تنظیم کنید که هیچ کدام از تصاویری که در آن تگ می شوید قبل از تایید شما در صفحه ی شما نمایش داده نشوند.
9. استایل ویژه ای را برای خود ایجاد کنید و سعی کنید تمام پست هایتان از آن استایل پیروی کنند.
10. رویدادهایی را که در محیط اطرافتان (شهر محل فعالیت تان، مکانی که در آن تبلیغ یا ایونت خاصی دارید) رخ می دهند را با استفاده از تب places دنبال کنید.
11. با استفاده از CTA ها به مخاطبین تان اطلاع دهید که چه انتظاری از آنها در مقابل پست هایتان دارید. سعی کنید به شیوه ای جذاب آنها را متقاعد به انتشار پست های خود کنید.
منبع: https://www.wordstream.com
مطالعه بیشتر: