چگونه از CTA بصورت کاربردی در سایت استفاده کنیم؟

به مقاله ی امروز لایوگالری خوش آمدید!

CTA مخفف واژه ی Call To Action است؛ در زبان فارسی نمی توان معادل مناسبی برای این واژه پیدا کرد اما معانی متداول آن عبارتند از "دکمه فراخوان" یا "اقدام به عمل". باید بدانید که ایجاد یک CTA خوب یک هنر است و شما می توانید از آنها در جاهایی مثل ایمیل ها، پوسترها و یا حتی وب سایت های خود استفاده کنید و از این طریق کسب و کار خود را رونق ببخشید. برای آشنایی بیشتر با روش های کاربردی استفاده از CTA ها در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید....

دکمه ی cta

نکته ی قابل توجه:

مهم نیست شما چه کاری را انجام می دهید، فعالیت شما آنلاین است و یا آفلاین، بلکه مهم آن است که بدانید بکارگیری درست و بجای CTA ها می تواند مشتریان بیشتری را به سوی شما روانه کند و کسب و کار شما را رونق بیشتری دهد.

یک CTA خوب می تواند سبب شود تا توجه مشتریان شما به همان چیزی که شما می خواهید جلب شود و آنها را متقاعد به کلیک کردن کند. بسیاری از تجارت ها تمرکز بسیار زیادی برروی جذب بازدیدکنندگان در وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین خود می کنند اما فراموش می کنند که از آنها بخواهند تا واکنشی را در این خصوص نشان دهند.

این واکنش می تواند چیزی نظیر پرسیدن ایمیل آنها، درخواست برای مراجعه به صفحه ی فیسبوک شما و لایک پست هایتان ، ثبت نام در سایت شما، فالوو کردن شما در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی و یا تست محصولات و خدمات شما باشد.  

cta سایت

آقای David Ogilvy در این رابطه می گوید:

هرگز دست از تست کردن راه ها و روش های مختلف نکشید و همواره در جهت بهبود و توسعه ی تبلیغات و جذب مخاطبین خود گام بردارید.

  • یکی از موارد بسیار مهم در بازاریابی آنلاین آن است که از کاربران خود بخواهید که پس از مطالعه و بررسی مطالب مهم و مفید وب سایت شما عملی را انجام دهند. متاسفانه بسیاری از افراد به این نکته توجه نمی کنند، فقط ارزش ایجاد می کنند و هرگز چیزی را از بازدیدکنندگان خود درخواست نمی کنند.
  • باید بدانید که در دنیای کنونی مردم دوست ندارند که در سیل عظیمی از اطلاعات غرق شوند. شما بایستی بتوانید با ارائه ی اطلاعاتی مختصر و مفید نیاز کاربران خود را برطرف سازید. این کار باعث وفاداری آنها نسبت به شما و استفاده ی آنها از هرآنچه شما ایجاد می کنید، می شود.
  • سعی کنید حتما در انتهای هر محتوایی که تولید می کنید از مخاطبین تان بخواهید که کاری کوچک نظیر اشتراک مطلب با یک دوست و یا ثبت ایمیل شان در سامانه ی شما جهت دریافت اطلاعات در خصوص هدایای رایگان برای شما انجام دهند.

cta سایت

در اینجا لیستی از متداول ترین عبارات بکار گرفته شده در دکمه های CTA که می توانند به شما در بهبود و توسعه ی کسب و کارتان کمک کنند، آورده شده است:

1- همین حالا دانلود کنید!

2- اضافه کردن به سبد خرید

3- بیشتر بدانید

4- نسخه رایگان

5- همین حالا امتحان کنید

6- اینجا کلیک کنید

7- ثبت نام کنید

8- همین حالا سفارش دهید

توجه کنید» CTA عامل بسیار قدرتمندی در تبدیل یک بازدیدکننده ی معمولی به مشتری است.

 مردم دوست دارند راهنمایی های مشخص دریافت کنند

مثال: زمانی را در نظر بگیرید که به یک کنسرت رفته اید، در ابتدای گیت ورودی چندین لاین به رنگ های مختلف وجود دارد و افرادی در آنجا ایستاده اند تا شما را راهنمایی کنند. مردم دوست دارند راهنمایی های این فرد را بشنوند و بپذیرند. در فرودگاه نیز به همین صورت است، شما بایستی از یک دستورالعمل مشخص پیروی کنید، ابتدا بلیط های خود را تحویل دهید، به گیت های x-ray مراجعه کنید، پاسپورت های خود را جهت چک شدن به مسئول مربوطه تحویل دهید و سپس به سالن انتظار بروید و منتظر بمانید تا نوبت به هواپیمای شما برسد. در واقع، در هر مرحله از فرآیند پرواز، شما به مرحله ی بعد هدایت می شوید.

شما نیز بایستی چنین کاری را با مشتریان خود انجام دهید.

 در اینجا راهنمایی  کاربردی و اساسی در خصوص نحوه ی استفاده از CTA ها برای شما آورده شده است:

1-  قدم به قدم مراحل پیش روی مشتری را بررسی کنید.

2- CTA خود را در محل مناسبی قرار دهید، بطوری که کاملا مشخص باشد و از چشم کسی پنهان نماند.

3- CTA های جذاب طراحی کنید.

نکات مهم:

  • مخاطب خود را بشناسید. زمانی که مشتری خود را بشناسید، علایق و سلایق آنها را بدانید ایجاد CTA مناسب برای آنها کار آسانی خواهد بود.
  • خودتان را جای مشتری قرار دهید و تمرکز خود را برروی ارائه ی ساده ترین روش جهت انجام کار و حل مشکل قرار دهید. با مخاطب خود صادق باشید و اساس کار خود را بر پایه ی فراهم آوردن ضروریات و فوریات قرار دهید.
  • هرگز به مشتری خود نگویید که تنها یک محصول/سرویس در این قیمت دارید، مردم از مشاهده ی محدودیت ها بیزارند.
  • سعی کنید با افرادی که فکر می کنید تجارت شما می تواند به آنها کمک کند و در آینده مشتری شما خواهند شد ملاقات کنید و به آنها هدیه ای بصورت رایگان ارائه دهید.

cta سایت

  • شما می توانید به هر تعداد که می خواهید از CTA ها استفاده کنید اما اما اما این کار را به اندازه انجام دهید و سعی کنید مخاطب تان را خسته نکنید. به عنوان مثال اگر مقاله ای دارید که مطالب آن 2 یا 3 صفحه است در هر صفحه بیش از یک CTA استفاده نکنید. در واقع، شما بایستی سعی کنید CTA ها را بر اساس قاعده و استراتژی تعریف کنید به گونه ای که کاملا برای کاربر مشخص باشد که با کلیک برروی آن به چه مرحله ای خواهد رفت؛ با ایجاد CTA پس از اتمام هر پاراگراف به مشتری خود استرس وارد نکنید.

سئو تصاویر: 12 نکته برای جذب ترافیک ارگانیک بیشتر!

  • سعی کنید تمامی CTA هایی که عنوان یکسانی دارند را به یک عمل واحد انتصاب دهید؛ به عنوان مثال اگر دکمه ی "ثبت نام" را در جاهای مختلف می خواهید استفاده کنید در همه جا این دکمه به فرم اصلی ثبت نام منتهی شود. اگر این کار انجام نشود و هر CTA به عمل متفاوتی منتهی شود کاربر شما بطور حتم سردرگم خواهد شد و در مقابل هیچ واکنشی نسبت به آن CTA انجام نخواهد داد.
  • تمام CTA های خود را به یک زبان ایجاد کنید، این موضوع به خودی خود یکی از عواملی است که باعث می شود تا کاربر برروی آن CTA کلیک کند و از آن استفاده کند.
  • محل قرارگیری CTA بسیار مهم است؛ اگر شما CTA خود را در انتهای صفحه قرار دهید ممکن است بسیاری از کاربران بدلیل عدم اسکرول صفحه آن دکمه را مشاهده نکنند و اینگونه بسیاری از مخاطبان خود را از دست بدهید.
  • شما بایستی یک CTA در بالای صفحه قرار دهید به گونه ای که کاربر به محض باز کردن آن صفحه و در همان لحظه ی اول با آن CTA مواجه شود. این دکمه می تواند یک تئوری، یک دیدگاه، یک تفسیر کلی از سایت شما ارائه دهد و این گونه سبب افزایش مخاطبان شما شود.
  • شما می توانید از CTA ها در بخش وبلاگ سایت تان و در انتهای هر مقاله نیز استفاده کنید.
  • CTA ها بایستی به گونه ای باشند که سریعا دیده شوند و مخاطب را جذب کنند، از این رو دکمه های CTA را بزرگ تر از دکمه ی های معمولی تعریف کنید، در طراحی آنها از رنگ های متضاد استفاده کنید و از عناصر دیزاین بیش از حد استفاده نکنید و دکمه ی ساده ای ایجاد کنید.

پیشنهاد: 6 توصیه در جهت ارتقا و بهبود CTA ها

1. صفت مالکیت ضمیر شما را به صفت مالکیت ضمیر من تغییر دهید؛ با این تغییر در ذهن مخاطب حق مالکیت ایجاد می شود و بدلیل حس خوبی که از این اتفاق می گیرد با احتمال بیشتری برروی دکمه کلیک خواهد کرد. مثال: هدیه ی من!

2. دکمه های CTA را به بنرها اضافه کنید. این نکته را در ذهن داشته باشید که مردم هنوز هم به بنرها و طراحی آنها توجه می کنند و اگر دکمه ی شما به درستی در بنر قرار گرفته باشد با احتمال زیادی کاربران تان برروی آن کلیک خواهند کرد زیرا انجام این کار برای آنها ساده است و توجه آنها به آن جلب شده است.

3. با مخاطبتان صادق باشید!! حریم شخصی آنها را حفظ کنید و انها را به صفحات اسپم هدایت نکنید.

4. برخی کسب و کارها یا تجارت ها قیمت استاندارد و واحدی برای محصولات و خدماتشان ندارند و بر اساس نیاز بازار و مخاطب قیمت گذاری را انجام می دهند، نگران نباشید همه ی افراد از این موضوع اطلاع دارند اما در هنگام درخواست از آنها جهت قیمت گذاری بجای ارائه ی یک فرم طولانی و درخواست از آنها جهت تکمیل فرم یک فرم کوتاه قیمت گذاری ایجاد کنید و مخاطب خود را فراری ندهید!!

cta سایت

5.  به زبان مخاطب با او سخن بگویید؛ به عنوان مثال من یک CTA با این عنوان "همین امروز تجارت خود را توسعه دهید" ایجاد می کنم و با آن کاربر را به کتاب الکترونیکی که در این خصوص نوشته ام هدایت می کنم. شخص دیگری که در حوضه ی سفید کننده های دندان فعالیت می کند عبارتی نظیر "از امروز یک لبخند به سبک بازیگران هالیوود به لبان خود بیاورید" به کار خواهد برد.

6. برروی جنبه های مثبت تمرکز کنید؛ شما بایستی همیشه ابتدا به جنبه های مثبت یک موضوع بپردازید و بعد از آن به سراغ موارد تکنیکی بروید. در واقع همیشه باید ابتدا به بیان علت بپردازید و بعد از آن به سراغ چیستی موضوع بروید.

سخن آخر:

حالا نوبت شماست، فکر کنید و ببینید که چگونه می توانید از این مفاهیم در رابطه با کسب و کار خود استفاده کنید. 10 الی 15 دقیقه فکر کنید و سپس یکی از این موارد را انتخاب و با آن شروع کنید. به یاد داشته باشید که بازاریابی یک شاخه ی عملی منفرد نیست. شما بایستی هرچیزی را که یاد می گیرید تست کنید و ببینید که برای کاربران شما نتیجه می دهد یا خیر.

منبع: www.markgrowth.com

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.​

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-47620510
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها