8 روش فوق العاده در ارسال تبلیغات از طریق نوتیفیکیشن ها

به مقاله ی امروز لایوگالری خوش آمدید!

دوستان و همراهان عزیز سلام. امروز سعی داریم تا شما را با یکی دیگر از پتانسیل های موجود در اپلیکیشن های فروشگاهی لایوگالری به نام "نوتیفیکیشن ها" آشنا کنیم، اگر شما نیز جز کسانی هستید که نحوه ی استفاده ی کاربردی، تاکید می کنیم کاربردی از این قابلیت را نمی دانید با ما همراه باشید...

ارسال نوتیفیکیشن

قبل از هر چیز لازم است بدانید که هرگز نمی توانید مشتریان خود را از طریق ارسال نوتیفیکیشن های خسته کننده جذب کنید و این فرآیند یکی از چالش بر انگیز ترین روش های بازاریابی است. در این نوع تبلیغات شما با محدودیت کاراکتری رو به رو هستید و باید بدانید که کاربران موبایلی نسبت به کاربران فیسبوک و ایمیل زمان کمتری را صرف مطالعه ی پیام ها میکنند. پس پیام های شما در عین مختصر بودن بایستی جذاب باشند و بتوانند هدف و مقصود شما را در یک نگاه به مخاطب القا کنند.

ارسال نوتیفیکیشن

کلید موفقیت خلاقیت، القای برند، راحتی استفاده.

به منظور بکارگیری این سه عنصر طلایی می توانید از 8 روش شرح داده شده در زیر استفاده نمایید:

1- ارسال اطلاعات مهم مرتبط با کاربر، پیش از آنکه به آنها نیاز پیدا کند!

می توان گفت مهم ترین نوع پیام ارسالی در نوتیفیکیشن ها پیامی است که در آن اطلاعاتی به کاربر ارسال می شود که برای او اهمیت فراوانی دارد. در واقع شما باید سعی کنید اطلاعاتی به کاربرتان ارسال کنید که می دانید به آن نیاز پیدا خواهد کرد و با این کار حس مشتری مداری را در مشتری تان ایجاد کنید. یک نمونه ی موفق از این نوع پیام ها، پیام هایی است که شرکت هواپیمایی United Airlines برای کاربران خود ارسال می کند:

لطفا راس ساعت 9 در فرودگاه باشید! پرواز شما ساعت 10 انجام خواهد شد.

نوتیفیکیشن اطلاع رسانی

2- عادی و نرمال نباشید :)!

به طور حتم آن دسته از مشتریان شما که اپلیکیشن تان را برروی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده اند، با برند شما آشنایی دارند. حال زمان آن است که به گونه ای متفاوت آنها را به خود جذب کنید. هیچ ترسی از ارسال استیکرها و ایموجی ها نداشته باشید، سعی کنید در پیام های خود به گونه ای متفاوت و حتی طنز آلود آنها را ترغیب به باز کردن پیام ها کنید. گاهی برخی اتفاقات ربطی به برند شما ندارند اما شما می توانید از آنها در جذب مخاطبان خود استفاده کنید به عنوان مثال فرض کنید اگر شما یک فروشگاه آنلاین سوپر مارکت دارید می توانید از وقایع مختلف مثل حضور ایران در جام جهانی و یا برنده شدن ایران در یکی از مسابقات سخت آسیایی و یا جهانی استفاده کنید و از این طریق پیام های جذابی را به مشتریان خود ارسال نمایید. مثال: "تخفیف های 20 درصدی تا آخر امشب، به افتخار حضور کشور عزیزمان ایران در جام جهانی "

نوتیفیکیشن استیکر

3- در نوتیفیکیشن ها قسمت جالب یک موضوع را عنوان کنید!

برای آنکه حس کنجکاوی مشتریان خود را بر انگیزید قسمت جالب و تعجب بر انگیز یک خبر را عنوان کنید. به عنوان مثال ارسال پیامی با محتوای "پست جدید بلاگ" هیچ چیز جذابی برای مخاطب شما در پی نخواهد داشت اما اگر عنوان پست خود را به گونه ای متفاوت بیان کنید به عنوان مثال بدین صورت "مهم ترین و شگفت انگیزترین اتاق جهان، راز این اتاق در چیست؟" بطور حتم می تواند مخاطبان زیادی را به سمت پست جدید شما روانه کند.

نوتیفیکیشن جذاب

4- مشتریان خود را از خواب زمستانی بیدار کنید!

استفاده از افعال و صفت های هیجان بر انگیز و ترغیب کننده در این راه بسیار مهم است. اینکار باعث می شود تا محصولات و خدمات شما جذاب تر به نظر بیایند و مشتریان شما تمایل بیشتری به باز کردن پیام های شما داشته باشند. پیام شما نباید تکراری و کسل کننده باشد. مثال: یک تخفیف فوق العاده! فقط همین امروز. 

نوتیفیکیشن خواب زمستانی

5- اطلاع رسانی  

در حالت مطلوب، فروشگاه شما اجناسی دارد که دارای تخفیف هستند و این اجناس بطور فیزیکی و آنلاین در حال خریداری شدن و اتمام می باشند. با ارسال نوتیفیکشن های جذاب و تاثیر برانگیز این موارد را و یا حراجی های فصلی و زمانبندی شده را به آنها یادآوری کنید. به مشتریان تان گوشزد کنید که این حراجی ها و یا تخفیف ها تمدید نمی شوند و یک شمارشگر به بنرهای تخفیف های خود اضافه کنید.

6- در ارسال پیام هایتان نهایت دقت را به خرج دهید!

مانند هر تبلیغ دیگری ارسال نوتیفیکیشن نیز نیاز به تفکر و بررسی چندین باره دارد، سعی کنید چندین بار از روی پیام خود بخوانید، گرامر و اسپل کلمات را به دقت بررسی کنید، زمان و تاریخ حراجی های خود و نیز میزان تخفیف ها را به دقت بررسی کنید و از صحت و سقم آنها اطمینان یابید. 

7- زمانبندی، مهمترین اصل!!

باید بدانید که زمان بندی یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه ی مارکتینگ و تبلیغات می باشد. شما بایستی به خوبی بدانید که چه زمانی برای ارسال نوتیفیکشن تان مناسب تر است. به عنوان مثال چنانچه برخی مشتریان شما در کشوری زندگی می کنند که از لحاظ زمانی با شما تفاوت دارند بایستی مراقب باشید که نوتیفیکیشن های شما در آخر شب و یا ابتدای روز تعطیل به آنها ارسال نشود. همچنین چنانچه حوزه ی فعالیت شما در رابطه با رستوران ها و خوراکی هاست بایستی بدانید که در زمان های تهیه ی نهار و یا شام و یا سایر موارد این چنینی ارسال نوتیفیکیشن بازخورد بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

زمان بندی

8- می توانید به تعداد نامحدود نوتیفیکیشن ارسال کنید؟!!!!!!!

مراقب باشید!! جذابیت و کاربردی بودن ارسال تبلیغات بدین طریق نباید سبب شود که شما در ارسال نوتیفیکیشن ها زیاده روی کنید. تعداد و زمان دقیق نوتیفیکیشن های ارسالی خود را یادداشت کنید، سعی کنید از یک تقویم به جهت اطلاع دقیق از تاریخ و زمان ارسال آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید:

کاربران موبایل این اختیار را دارند که هر زمان تمایل داشتند دریافت نوتیفیکیشن های شما را غیرفعال کنند، پس سعی کنید مهم ترین کانال بازاریابی و مارکتینگ خود را از دست ندهید.

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-47620510
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها