سئو و اهمیت محتوا در شبکه های اجتماعی و سایت

برای اینکه از نظر سئوی سایت بتوانید سایت خود را ارتقا دهید، باید به محتوای سایت به عنوان اولین فاکتور موثر توجه کنید. تولید محتوا برای سئوی داخلی سایت و هم برای سئوی خارجی سایت در نظر گرفته می شود. تمامی محتوایی که در سایت و وبلاگ سایت قرار می گیرد بر روی سئوی داخلی و محتوایی که در شبکه های اجتماعی قرار می گیرند بر روی سئوی خارجی سایت تاثیر دارند. در این باره خوب است بدانید که گوگل و فیس بوک چگونه به محتوا رتبه می دهند.

کیفیت محتوا در گوگل به چه شکلی انجام می شود؟

الگوهای گوگل برای تشخص یک مطلب به کلمات کلیدی در مطلب بستگی دارد یکی از اصلی ترین الگوهای گوگل برای ارزیابی مطالب  بی کیفیت مقدار زیاد کلمات کلیدی  است، که در مطلب می باشند زیرا معمولا سایت های اسپمی این کار را برای بالا بردن رتبه خود در گوگل انجام می دهند . بک لینک ها هم به عنوان شمشیر دو لبه عمل می کنند. اگر به خوبی بکار گرفته شوند و مفید باشند موجب ترفیع رتبه سایت شما و در صورتی که از بک لینک غیر مفید استفاده کنید، بر سایت شما کاهش رتبه تحمیل خواهد شد. 

نکاتی که گوگل به ما گوش زد می کند :

گوگل تنها به رفتارهای طبیعی امتیاز می دهد، بدین معنی که شما اگر بخواهید با خرید لینک های متعدد، کیفیت سایت خود را بالا ببرید گوگل متوجه می شود و به شما علاوه بر امتیاز منفی، جریمه نیز وارد می کند. با افزایش کیفیت محتوای خود، به راحتی می توانید کاری کنید که مخاطبین و گوگل به مطلب شما علاقه نشان دهند. در صورتی که گوگل تشخیص دهد، مطلب شما به اندازه ی کافی برای کاربران مفید هستند، به آنان امتیاز ویژه ای می دهد و در نمایش در نتایج جستجو برای چنین مطالبی جای بهتری باز می کند.

کیفیت محتوا در فیسبوک به چه شکلی انجام می شود؟

هر چند در فیس بوک، اهمیت مطالب بر اساس نظرات و لایک ها، مشخص می شود اما آپشن مهم تر برای سنجش کیفیت محتوا در فیس بوک در واقع منابعی است که محتوا از آن گرفته شده اند. الگوریتم هایی که فیس بوک دارد به راحتی می تواند مطالب معتبر را تشخیص دهد.

تمامی کارهای بالا که گوگل و فیسبوک انجام می دهند برای این هست که سایت ها و شبکه های اجتماعی مطالب با ارزش تر تولید کنند تا وقت و زمان مخاطب به خاطر مطالب بی ارزش تلف نشود و سریع تر بتوانند به آنچه که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

راهکارها :

برای محتوای سایت و شبکه های اجتماعی، سعی کنید محتوا و مطالب تازه ای ایجاد کنید.

در صورتی که از مطلبی در سایت دیگر استفاده می کنید بهتر است که لینک منبع آن را وارد کنید.

در شبکه های اجتماعی، به دنبال نیازهای کاربران باشید، و با تولید محتوای مورد نیاز آن ها، امتیازها را هدف گیری کنید.

 

توصیه ی آرتا مارکتینگ :

حتی اگر شما هیچ دانشی از سئو نداشته باشید، با تولید محتوای جدید و کاربردی و مفید می توانید در موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل پیشرفت کنید. بنابراین توجه به کیفیت بسیار مهم تر از ویژگی های دیگر در سایت می باشد که باید همیشه آن را مد نظر داشته باشید.

 

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-47620510
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها