موفقیت بازاریابی اینترنتی و انتخاب رنگ درست برای سایت

یکی از دلایل مهمی که از رنگ آبی در شبکه های اجتماعی موفق استفاده شده است این است که آبی یک رنگ آرامش بخش است و حس فرار به کسی القا نمی کند. تا کنون روانشناسان مقالات زیادی در مورد روانشناسی رنگ و .. منتشر کرده اند که چگونه رنگ ها روی عادات بشری و تمایلات آن ها اثر می گذراند. مثلا با دیدن رنگ قرمز حس شور و هیجان، با رنگ سبز حس حسادت و با رنگ آبی آرامش به شما القا می شود. هر چند انسان ها به طور قدرتمندی، تحت تاثیر رنگ ها هستند اما همه ی تاثیرات نیز بر پایه ی رنگ ها نیست اما ژنتیک ما انسان ها طوری برنامه ریزی شده است که نسبت به رنگ ها حساسیت داریم.

به هر حال همه ما معترفیم که رنگ ها تاثیر اساسی در عملکرد ما دارند، اما امروز آرتا قصد دارید به این بپردازد که واقعا رنگ ها در بازاریابی اینترنتی، کسب و کار و طراحی سایت چقدر اثر دارند ؟ به طور واقعی باید گفت که رنگ ها در این زمینه نیز نقش سازنده ای دارند.

شما هنگام طراحی سایت و هویت سازی برند خود نیز باید با دقت رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. همین حالا به وب سایت خود نگاهی بیندازید، آیا می دانید رنگ بندی های سایتتان در مورد شما و کسب و کار و برندتان چه می گویند؟

آیا رنگ وب سایت شما، گویای پیام شما به کاربران است یا خیر؟ آیا واقعا چیزی که می خواهید در نگاه اول به مشتری بفهمانید، توسط رنگ هایتان، پشتیبانی می شود یا نه ؟ جالب است بدانید که برخی برند ها توسط رنگ دقیقی که برای سایت خود انتخاب کرده اند، به اهداف خود رسیده اند.

برای دانستن اهمیت این موضوع آرتا ابتدا سری به شبکه های اجتماعی می زند.

سوال: آیا می دانید چرا شبکه های اجتماعی از رنگ آبی استفاده می کنند؟

آرتا از میان چند شبکه ی اجتماعی ، پر کاربرد ترین موارد را انتخاب نموده است. در این میان شبکه های لینکدین، توییتر و فیس بوک تقریبا آمار بالایی دارند که می توانند نشان دهنده ی موفقیت آن ها باشند. این سه شبکه هر کدام از طیفی از رنگ آبی در طراحی شِمای سایت استفاده کرده اند. قطعا یکی از دلایل موفقیت این سه شبکه انتخاب رنگ آبی بوده است، چرا که رنگ آبی حس آرامش و ماندگاری به فرد القا می کند و به عبارتی دیگر رنگ فراری نیست. آبی در واقع به نحوی عقل و ذهن انسان را درگیر می کند و متعادل کننده ی احساس و عقل و ارتباط آن ها است.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

شاید کسب و کارهای کوچک چندان اهمیتی به این موضوع ندهند اما زمانی که پای بازاریابی اینترنتی به میان می آید، برای یک بازاریاب مهم است که وقتی کاربری وارد سایت می شود، مورد تاثیر مطلوب قرار بگیرد و تبدیل به یک مشتری شود! جالب است که انتخاب رنگ درست در واقع این کمک را به یک بازاریاب می رساند. هر رنگ گویای خاصیتی است که می تواند به تقویت یا تضعیف برند شما در وب سایت کمک کند. بنابراین باید در مورد هر رنگ و خواص روانشناسی آن بدانید. برای دانستن اهمیت تاثیر رنگ در برندسازی و هویت سازی برند، بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش، آمار زیر بسیار قابل توجه می باشد:

تاثیرات انتخاب رنگ درست، در بازاریابی اینترنتی:

84.7% از مصرف کنندگان رنگ را به عنوان یکی از دلایل اصلی خرید محصول خاصی عنوان می کنند.

93% از مصرف کنندگان به ظاهر عینی توجه می کنند.

6% از مصرف کنندگان به بافت محصول توجه می کنند.

1% از کاربران بر اساس صدا یا بو محصول خود را انتخاب می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که مردم نا خودآگاه در 90 ثانیه ی اول از رویت یک محصول یا محیط ، نسبت به آن قضاوت می کنند. بین 62%  تا 90% از این قضاوت بر اساس رنگ  ها است.

80% فکر می کنند که رنگ میزان شناخته شدن برند را افزایش می دهد.

52% از خریداران به دلایل ظاهری  از بازگشت به یک فروشگاه خودداری کردند.

نتایج استفاده از رنگ

 تبلیغات رنگارنگ تا 42% بیشتر از همان تبلیغ در رنگ سیاه و سفید خوانده می شوند.

از رنگ ها می توان برای ارتقای درک مطلب، یادگیری و سرعت خواندن نیز بهره برد. به آمار زیر دقت کنید:

درک مطلب  = انتخاب رنگ دقیق 73% بیش از حالت معمولی درک مطلب و محتوا را بالا می برد.

یادگیری=  انتخاب رنگ دقیق 55-68% بیش از حالت معمولی به یادگیری کمک می کنند.

خواندن= انتخاب رنگ درست در واقع تا 40% یک موضوع و مطلب را خواندنی تر می کنند.

رنگ های اصلی : قرمز زرد آبی

رنگ های فرعی : نارنجی سبز بنفش

در به روز رسانی بعدی در مورد تاثیرات رنگ ها و پیام هایشان، توضیح خواهیم داد.برای اطلاع از به روز رسانی بعدی می توانید توییت های آرتا مارکتینگ artamarketing@ را دنبال کنید یا اینکه در خبرنامه ی آرتا عضو شوید. 

 

روانشناسی و کاربرد رنگ های خاص در کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی

رنگ قرمز
رنگ قرمز در دسته ی رنگ های اصلی طبقه بندی شده است و برای هدف گیری اخلاقیات و احساسات بکار گرفته می شود.

آثار رنگ قرمز در طراحی سایت و فروشگاه:

 

احساسات قوی را تحریک می کند

مشوق اشتهاست

 میل و علاقه شدید و تنش را افزایش می دهد

 رز های قرمز نماد عشق اند.

تاثیر استفاده از رنگ قرمز در بازایابی اینترنتی و سنتی

 میزان ضربان قلب را بالا می برد

رستوران ها از آن برای تحریک اشتها استفاده می کنند.

احساس عجله و فوریت را القا می کنند که بیشتر در حراج دیده می شوند.

 برای خریدارانی که قبل از خرید زیاد فکر نمی کنند بکار می رود

بکار گیری رنگ قرمز در سیاست

بیانگر گروه های کمونیست یا سوسیالیست در سراسر دنیاست.

جمهوری خواهان در ایالات متحده آمریکا از آن استفاده می کنند.

افرادی که می خواهند با توجه به چاکرا های بدن بر روی مشتری تاثیر گذار باشند، می توانند از رنگ قرمز و چاکرا ها نیز در روانشناسی و تاثیر بر مشتری استفاده کنند
ریشه چاکرا در بدن

در نقطه انتهایی نخاع قرار دارد

 به حس بقا، امنیت و فیزیک ربط دارد.

بیشتر سایت های تکنولوژی ترکیبی غالب از رنگ قرمز دارند.

اگر می خواهید محصولاتتان سریع به فروش برسد، و کاربر، بدون تعلل، نسبت به خرید محصول اقدام کند، کافیست از رنگ قرمز استفاده کنید. 

از رنگ قرمز در چه مدل سایت هایی استفاده کنیم یا استفاده نکنیم:

از این رنگ به دلیل انرژی آفرینی بهتر است در سایت های، ورزشی، نوشیدنی های انرژی زا، ، بازیها ، خودروها ، ورزش و فعالیتهای فیزیکی بالا و... استفاده شود. اما هرگز از این رنگ در طراحی سایت های سرمایه گذاری، و یا به طور کلی هر سایتی که نقش تبادلات ارزی و پولی دارد، استفاده نکنید.

این مقاله به زودی به روز خواهد شد

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-91028610
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها