جمعه ها و داستان موفقیت برند ها : بازاریابی اینترنتی Greats Sneakers و موفقیت آن

داستان موفقیت بازاریابی اینترنتی Greats Sneakers
Greats Sneakers  که بیشتر کاربران اینترنتی آن را به نام Greats می شناسند، در واقع فروشگاه تحت وب، کفش های کتانی است که به سادگی توانسته برند خود یعنی Greats را به طور موثری فراگیر کند. با توجه به اینکه آرتا قصد دارد، از روش های برند های موفق برای الهام گیری بازاریابان اینترنتی استفاده کند جمعه ها را به این موضوع اختصاص داده است.
داستان موفقیت Greats از زبان مدیر آن به صورت زیر است ( توجه : جملات عینا جملات مدیر عامل Great نیست و به دلیل تنوع زبان، سعی شده برای کاربران ایرانی قابل فهم تدوین شود )
ما نسخه ی بتای سایت را در 6 ام آگوست، راه اندازی کردیم. به محض راه اندزای به مدت سی ساعت، گروه Great توانست چشم اندازی از فروش یک ماه آینده ی خود، ایجاد کند. ما در طی این مدت، در جاهای مختلفی شناخته شدیم اما علت کلیدی موفقیت ما چیز دیگری بود.

 


راستش را بخواهید ، ما برای بازاریابی اینترنتی خود، هیچ گونه پولی برای خرج کردن نداشتیم! از این رو تصمیم گرفتیم که از شبکه های اجتماعی به این منظور استفاده کنیم. با بررسی تصمیم گرفتیم که از شبکه اینستاگرام برای توسعه ی بازاریابی اینترنتی خود  استفاده کنیم. در مورد روش فعالیت در اینستاگرام، هم از روش های چندان نوینی استفاده نکردیم. Greats بیش از هر چیز بر روی تجربه و الهام پذیری، فوکوس داشت از این رو سعی داشتیم تصاویری که Greats  از آن ها الهام می گیرد را برای کاربران آپلود کنیم. این روند ادامه داشت تا اینکه در 8 ام ماه می، ما یک تصویر از اجزای یکی از کفش ها را روی اینستاگرام آپلود کردیم. با این کار توانستیم حدود 8400 فالور، ایجاد کنیم. در واقع این تصویر کمک شایانی به ما برای فروش های گسترده از طریق اینترنت کرد و به عنوان یک اهرم، موجب موفقیت بازاریابی اینترنتی ما شد.
مالک این شرکت یعنی Ryan Babenzien, به طور ویژه ای به این نکته اشاره دارد که ما  تمام پلتفرم های تجارت الکترونیک و ساختار سیستم خود را زیر نظر گرفتیم و در نهایت با مشاوره از یک شرکت بازاریابی اینترنتی، توانستیم بهترین راه را انتخاب کنیم.
توصیه های وی برای مالکان فروشگاه های اینترنتی جدید به صورت زیر است:
یک چشم انداز شفاف از چیستی فروشگاه خود، و آنطور که دوست دارید به نظر برسد، ایجاد کنید. برای مثال Greatsبه زیبایی شناسی توجه داشت و بر این اساس توانست، به سادگی توسعه پیدا کند. در واقع این دیدگاه شما از کسب و کارتان است که موجب توسعه ی سایت، امور تدارکاتی و در نهایت ، موفقیت در بازاریابی اینترنتی تان می شود.

از  Greatsچه می آموزیم :
 Greatsبه خوبی می داند که مشتریان، به دنبال چه چیزی هستند. در واقع خریداران کفش هم به زیبایی و هم به استحکام آن توجه دارند. از سویی، مشتری ها علاقه دارند، اجزای نا دیدنی بسیاری از محصولاتی که می خرند را ببینند چرا که می توانند بدین صورت از کیفیت و درستی کار مطمئن باشند. این کاری است که Greatsاز آن بهره برده است. در فروشگاه این سایت، برای هر مدل از کفش ها، یک تصویر نیز در انتهای لندینگ پیج قرار داده شده که اجزای کفش ها را نمایش می دهد. برای نمونه آرتا مدل Hirsh را مورد بررسی قرار داد. زمانی که روی لینک مدل Hirsh  کلیک می کنید، با صفحع ای روبرو می شوید که در آن به طور کلی کفش مورد نظر به طور تصویری و متنی مورد بررسی قرار گرفته است.

ابتدا تصویری از خود کفش در نماهای مختلف در سایت قرار گرفته است:

 

در ادامه نیز، تصویری از اجزای بکار برده شده در کفش روی سایت قرار گرفته است:

در بخش بعدی، تصاویری دقیق از اجزای کفش قرار داده شده است:

 


به طور کلی وقتی که شما برای خرید یک کفش، به فروشگاه می روید، هر کفش را از نظر جنس، طراحی و حتی مدل کف کفش مورد بررسی قرار می دهید. یکی از مهم ترین کارهایی که Greatsانجام داده این است که با تصاویر شفاف و واضح از نمای نزدیک، امکان بررسی کفش ها در جزییی ترین ویژگی ها، فراهم کرده است. در واقع تجربه خود آرتا برای بررسی کفش های این سایت، دقیقا چیزی برابر با واقعیت بود. مهم ترین رکن در فروش اینترنتی، این است که تجربه ای به کاربر داده شود که دقیقا برابر با واقعیت است، این کار در تصمیم گیری مشتریان بسیار موثر است که که خواه نا خواه گریت به آن دست یافته است.

درس های بازاریابی اینترنتی از Great  از زبان آرتا:
اگر برای بازاریابی اینترنتی، واقعا نمی توانید هزینه ی مالی کنید، می توانید به راحتی، با استفاده از تکنیک های بسیار ساده و پیش پا افتاده که البته با خلاقیت خودتان وبرندتان، آمیخته شده، در شبکه های اجتماعی برندسازی کنید.
البته Greats توانست بهترین شبکه ی اجتماعی متناسب با کسب و کار خود را پیدا کند، اگر Greats برای بازاریابی اینترنتی تنها از فیس بوک یا گوگل پلاس استفاده کرده بود، قطعا به چنین موفقیتی دست پیدا نمی کرد، چرا که بازاریابی اینترنتی Greats بر اساس تصاویر محصولات است که بهترین شبکه برای چنین کسب و کارهایی اینستاگرام و پینترست است. البته اگر  Greatsتنها به فروش کفش های زنانه می پرداخت ، قطعا استفاده از پینترست برای او به تنهایی جوابگو بود.  هم اکنون Greatsکسب و کار خود را تنها در سه شبکه، توییتر، فیس بوک و اینستاگرام دنبال می کند.

شما از این برند موفق چه درس هایی را یاد گرفته اید؟ برای مشاهده ی سایت Great می توانید روی این لینک کلیک کنید.

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-91028610
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها