ویژگی های یک بک لینک با ارزش

پروسه ی سئو سایت، پروسه ای است که باید مطابق با آخرین تغییرات تکنولوژی وب، برای توسعه سایت ها و در دسترس پذیری بیشتر آن ها در موتور جستجو، اجرا کرد. همانطور که در مقاله ای با عنوان مطالعه موردی MOZ : فاکتورهای مهم در رنکینگ گوگل (2015 )  به بررسی المان های مهم در سئو پرداختیم، تجربیات، شواهد و حتی متخصصان همه اعتراف دارند که مهم ترین اصل در افزایش رتبه در موتور جستجوی گوگل، ساختار لینک و اهمیت بک لینک است. از این رو لازم دانستیم که به این مقوله بیشتر بپردازیم چرا که، بک لینک مبحثی است که همه به اهمیت آن اعتراف دارند،اما وقتی مشتریان آرتا، به منظور افزایش رتبه ی سایت در گوگل به ما مراجعه می کنند، اغلب نامی از بک لینک در میان حرفهایشان می آورند و می خواهند که از این طریق، سایت خود را ارتقا دهند. اما زمانی که آرتا، از آن ها در مورد بک لینک ارزشمند، بک لینک مضر و بک لینک مفید سوال می کنند عموما آن ها انگشت به دهان می مانند و این بدین معنی است که ما تا این اندازه به این مقوله حرفه ای نگاه نکرده ایم! دانستن تفاوت این سه مفهوم برای یک وبمستر بسیار ضروری است از این رو  آرتا به منظور اینکه شما را با بک لینک ارزشمند آشنا کند، این مقاله را گرد آوری کرده است.

بک لینک مفید، بک لینکی است که به سایت شما ضربه ای وارد نمی کند، اما بک لینک ارزشمند چیزی فراتر از بک لینک مفید است. بک لینک ارزشمند یک بک لینک مفید است که بیش از هر نوع بک لینکی برای سایت شما ارزش آفرین است.

ارتباط میان لینک ها و سایت ها

زمانی که یک لینک انتخاب می کنید، باید برایتان ارتباط میان محتوای لینک ها ( سایت لینک دهنده و سایت لینک گیرنده )، مهم باشد. ارتباط محتوایی لینک ها، ارتباط موضوعی سایت ها، همه موجب می شود که بک لینکی که گرفته اید، برایتان ارزشمند تر باشد.

ارزش و اهمیت سایت لینک دهنده

سلامت و به دور از نقص بودن سایتی که می خواهید از آن لینک بگیرید نیز برای شما باید مهم باشد. آیا سایت مورد نظر، در لیست سایت های مجاز است؟ آیا تمام صفحات آن، از قوانین سلامت و صحت سایت ها بهره مندند؟ توجه کنید که محتوای آن توسط افراد واقعی و تلاشگر آماده می شود. سایتی که در شبکه های اجتماعی دنبال کننده های زیادی دارد و عمر زیادی از تولد آن می گذرد یک سایت مفید به حساب می آید.

اگر قرار است در میان محتوای سایت خود، به یک سایت لینک دهید، این بار بهتر است به مخاطبین خود فکر کنید. لینکی که در میان محتوا بکار برده اید، اگر کاربر روی آن کلیک کند و محتوایش را بخواند ، واقعا چیزی به او اضافه می شود؟علاوه بر این لینک مورد نظر، آیا می تواند بر ارزش محتوای شما بیفزاید؟ در چنین مواقعی بهتر است که از لینک هایی استفاده کنید که مکمل مطالب سایت تان باشد.

یک لینک ارزش های دیگری نیز می تواند به سایت شما بیفزاید که کمتر پیش می آید کسی به آن فکر کند. از نظر بازاریابی اینترنتی و سئو سایت، یک لینک می تواند مفید یا غیر مفید باشد.

اهمیت یک لینک از نظر بازاریابی اینترنتی، به این محدود می شود، که بتواند موجب ورود یک کاربر جدید، یک مشتری جدید و حتی توسعه نام تجاری و برندینگ شما بشود. بنابراین نمی توان به راحتی، با دیدن رتبه ی بالای یک سایت، آن را به عنوان یک سایت مناسب و خوب، در نظر بگیریم.

از نظر سئو سایت، به نکته های زیر در مورد بک لینک توجه داشته باشید :

آیا صفحه قابل دسترس برای گوگل است؟

آیا صفحه توسط  Metaها noindex یا nofollow شده است؟ (اگر محدود شده بود یعنی تاثیر مثبتی برروی سئوی شما نمی‌گذارد )

آیا این صفحه توسط فایل Robots.txt بلاک شده است؟

آیا این صفحه ایندکس شده؟

آیا برای لینک مشخصه Nofollow تنظیم شده است؟ (ترجیحا بهتر است لینک‌های شما Nofollow نباشد، اما اگر هم بود مشکل خاصی وجود ندارد)

اگر لینک یک تصویر است، آیا برای آن Alt مشخص شده است؟

آیا کلمه کلیدی در متن لنگر یا Anchor text آن لینک وجود دارد؟

آیا به صورت مستقیم به سایت شما لینک شده است یا توسط لینک‌های کوتاه که ریدایرکت می‌شوند؟

آیا متن به کار رفته در لینک، طبیعی و نرمال است؟

آیا لینک در محتوای صفحه قرار دارد؟

آیا تیتر صفحه با موضوع صفحه شما ارتباط دارد؟

آیا صفحه حداقل ۵۰۰ کلمه محتوا دارد؟

آیا لینک در تمامی صفحات آن سایت قرار گرفته است؟ (نباید اینگونه باشد (

آیا تعداد زیادی لینک دیگر در آن صفحه وجود دارد؟ (که خوب نیست )

به طور کلی هنگام انتخاب یک لینک خوب است که لینکی انتخاب کنید که هم به سایت، هم به کاربر و هم به اهداف سایتتان، ارزش آفرینی کند. البته نمی توان بک لینکی پیدا کرد، که از هر جهت مطابق گفته های بالا باشد اما همینقدر هم که به برخی گزینه ها فکر کنید، و بدون تحقیق دست به خرید لینک نزنید می تواند برایتان مفید باشد.

زمانی که می خواهید در وبلاگ یا سایتی، سایت خود را معرفی کنید، می توانید از پست مهمان استفاده کنید. برای انتخاب مکان برای انتشار پست مهمان نیز خوب است به ویژگی های یاد شده، توجه داشته باشید تا سالم ترین، خوش رتبه ترین، و مرتبط ترین سایت با وبلاگ و سایت خود را انتخاب کنید.

روش تعیین لینک های با ارزش برای ارتقای سئو سایت چیست؟

یک لینک با ارزش صرفا برای لینک های خارجی تعریف نمی شود بلکه یک لینک داخلی نیز می تواند از نظر کیفیت مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی لینک های داخلی و لینک های خارجی، هر دو در مبحث لینک با ارزش، مطرح می شوند.

لینک داخلی: لینکی است که از یک بخش از سایت x به بخشی دیگر در همان سایت x متصل می شود

لینک خارجی : لینکی از سایتی است (برای مثال سایت z ) که به سایت دیگری (برای مثال سایت x ) متصل می شود.

 

و اما چه لینک هایی با ارزش هستند؟

داشتن یک لینک خارجی از سایت مرتبط و مهم به سایتی دیگر، بیش از لینک داخلی، تاثیر گذار است.

داشتن لینک های اختصاصی از چند سایت، ارزش بیشتری برای سئو نسبت به چند لینک از یک سایت دارند

داشتن لینک هایی با متن های مرتبط می تواند تاثیر بسزایی بر روی کیفیت سایت و سئوی آن داشته باشد. فراموش نکنید که استفاده از این قانون در سایت و پست ها را فراموش نکنید

لینک هایی که از سمت سایت های معتبر به سایت شما متصل می شوند، اهمیت بیشتری دارند تا لینک های جدیدی که با امنیت کم وارد سایت شما می شوند.

داشتن لینک در داخل محتوا بسیار موثر تر از داشتن لینک در فوتر سایت و کنار سایت است.

داشتن لینک هایی در داخل متن، که این لینک ها کاربر را به پست های دیگر منتقل می کند با ارزش تر از لینک هایی است که کاربر را به فوتر و مکان های ثابت دیگر منتقل می کنند، می باشد.

 

معیارها برای ارزش یک دامنه :

قدرت دامنه

عمر دامنه

قدرت صفحه

رتبه ی صفحه

با چه ابزارهایی می توان این متریک ها را مورد بررسی قرار داد؟

از جمله ابزارهای آنلاینی که می تواند در این باره به شما کمک کند، ابزارهای زیر هستند

   Backlink checkerو Website authority checker : برای تعیین قدرت دامنه ها و سایت ها و پیج های اختصاصی و حتی وب سایت های رقیب

Bulk Domain Authority & Page Authority Checker  : برای چک کردن چند آیتم به صورت همزمان مثل قدرت دامنه، قدرت صفحه و رتبه ی moz

به ابهامی برخوردید یا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید. تا سریع تر پاسخگوی شما باشیم.

تماس با ما!
021-91028610
بخش آموزش
پرسش های متداول
مرکز توسعه
همه چیز درباره API ها